Rutes per Herbers

Herbers
Cada pas, una aventura

Camí de la Mare de Déu del Sargar

S’inicia a la plaça d’Herbers, es baixa pels llavadors, pel riu Escalona, ​​es prossegueix per l’antic camí de l’Assegador de la Mare de Déu del Sargar. S’inicia l’ascens fins a arribar a l’antic Peiró de la Mare de Déu, situat al Collet de les Serralles. Des d’ací es continua per l’Assegador en direcció a l’ermita, en continu descens, i s’arriba a la bifurcació de la pista, on es localitza a 10 metres la font de la Mare de Déu, fins a arribar al santuari del Sargar, on podem descansar en l’àrea recreativa i beure de la seua font. El camí de retorn seria per la pista asfaltada, passant a la dreta el salt del Botador, on es troba la font de la Roqueta, i descendint fins a arribar a la població d’Herbers.

Datos rápidos

• Circular: No
  • Punto de inicio: Herbés
  • Altitud: 784 m.
  • Punto de llegad: Ermita
  • Altitud: 842 m
  • Desnivel acumulado: 58 m.

1 h 15 mins

4,5 kms

Camí de la Tossa

S’inicia a la plaça d’Herbers, es baixa pel carrer del sol i la Costa Roja, per a ascendir pel pronunciat camí del Pinar de la Vall, que ens condueix fins a la Bassa de la Creu, seguir fins a parar-nos a les Fossetes, lloc tradicional de pregària, i arribar al Peiró de Sant Macari i Santa Elena, conegut popularment com la Tossa i per ser lloc de pregària. Des d’ací ascendim cap a les Coves Foradades i el vèrtex geodèsic de la muntanya de la Cogulla, des d’on podrem observar unes excel·lents vistes panoràmiques del terme d’Herbers. A partir d’ací s’inicia un descens per l’antic camí de  Torre d’Arques, passant per la font de Cardona, que proveeix el poble, i seguint pel mateix camí fins a arribar a Herbers.