Rutes per Sempere

Rutes per
Cada pas, una aventura

Ruta Els Quatre Pobles del Riu

Des de Sempere, pel carrer Sant Pere arribem a l’eixida del poble, on agafem un camí en direcció al municipi de Guadasséquies. En arribar a Guadasséquies, podem desviar-nos a la dreta per a arribar a l’àrea recreativa, on trobem un mirador amb vistes al pantà de Bellús. Travessem el poble en direcció oest i agafem un camí cap al sud, en direcció a Alfarrasí, que hem de deixar a mà dreta, seguint el camí en direcció a Benissuera. Durant aquest tram podrem observar la séquia dels Quatre Pobles, que data de l’any 1397 i continua en funcionament.

Una vegada arribem a Benissuera, continuem en direcció nord cap a Sempere, vorejant el pantà. Arribem al mirador de Sempere, amb vistes impressionants, des d’on podem divisar la paret de la presa de Bellús i el pantà.

3 h

Fàcil

9,8 km

SL-CV 39 Senda de l’Ombria de Torrella

L’inici de la senda és al costat de les instal·lacions de la cooperativa, ben a prop de la carretera de Xàtiva i davant d’un panell informatiu de les sendes de Quatretonda. Seguint pel camí de Xàtiva veurem una creu del terme i agafarem el camí de l’esquerra, que ens conduirà fins a l’antic camp de futbol, que hui és l’ecoparc. En acabar el camp ens desviarem cap a la dreta. Al fons del barranc podrem veure el Pou del Ramalero. Continuarem avant i, eixint del barranc, ens desviarem a la dreta. Podrem veure una bona mostra de la destresa de la gent de Quatretonda fent parets de pedra seca. Seguirem el camí i, en passar una parada, tenim a la dreta una capelleta de pedra seca (antic refugi davant de la climatologia, fabricat tan sols de pedra). Un poc més avant, el camí es converteix en senda, just on veurem les restes d’un corral de bous braus. En aquest punt, la senda ens portarà cap a dins de la serra en direcció al PR-CV 172, per damunt d’una cresta, moment en què tindrem a cada costat uns bons barrancs. Finalment, la senda acaba en el PR-CV 172, prop del Collado.

1 h 30 min

Fàcil

5 km

PR-CV 172 Senda del Molló

Eixida des de Quatretonda. La senda s’inicia dins del nucli urbà, al camí de la Serra. A uns 400 m trobaràs uns corrals destinats antigament als ramats d’ovelles i cabres, des d’on deixaràs el camí de la Serra per a pujar a la recerca del paratge de la Solana o Cara-sol dels Corrals. De seguida arribaràs al collet de l’Anglés. Hauràs de continuar pel camí de l’esquerra i anar pujant a poc a poc fins a arribar al cim del Molló (417 m). Després de 45 minuts de camí, arribaràs al Corral de Banyeta que connecta amb la senda de l’Ombria de Torrella (SL-CV 39); has de deixar-la a l’esquerra i continuar cap avall fins al Collado, que et portarà novament al camí de la Serra. A pocs metres de l’encreuament, arribaràs a l’àrea recreativa del Pla dels Engolidors, on podràs omplir les cantimplores i descansar abans de continuar la marxa fins a arribar a la Casa de la Bastida, alberg municipal d’ús turístic. Al cap d’uns 5 minuts trobaràs l’eixida del camí de la Serra, i a uns 200 metres, l’inici de la senda de l’Escaló. Des d’aquest punt, has de pujar novament per la senda, que et conduirà a la cava de la Falaguera, forat de 25 metres de profunditat on sempre hi ha aigua, i a la casa del Tio Honori, l’últim herbolari de Quatretonda que feia fórmules amb herbes per a curar malalties. Has de seguir per l’esquerra de la casa i per la vora del barranc cap amunt, arribaràs al Pla de la Penya, des d’on es pot veure la vall de l’Albaida, el Benicadell, la Safor, el Puigcampana i la Valleta de Pinet. Enmig d’aquest pla, arribaràs a l’encreuament que connecta amb la senda de les Caigudes de Pinet, per a baixar cap al Collet de l’Aire. Has d’agafar l’itinerari que passa pel Cara-sol de l’Avenc i que connecta amb la senda dels Cossis i la del barranc dels Conills. Després d’una estona de baixada arribaràs al Collet de Toni, que enllaça amb la senda del barranc dels Conills. Després de passar per una casa i creuar-te amb la senda de l’Avenc, arribaràs a la Fonteta de l’Avenc i al Collet de l’Aire. Deixant a l’esquerra la senda de l’Avenc i 10 minuts després, enllaçaràs, amb el camí de la Serra, al paratge conegut com la Febra. Continua i, a uns metres, has d’agafar el camí de la dreta cap a la Caseta de Miquel. Després d’una lleugera pujada arribaràs al Cara-sol de les Voltes, on podràs gaudir d’unes magnífiques vistes de la Vall d’Albaida. Des d’aquest punt, en pocs minuts hauràs arribat al Collet de l’Anglés, fi d’itinerari.