Rutes per Fuente La Reina

Ruta Fuente las Mangraneras – Cerro Navajo

Ruta Fuente la Reina – Pudía – Navajo Blanco – Fuente la Reina

Dades de la ruta:

Petita ruta de caràcter circular que ix de Fuente la Reina i, a través del sender PR-CV 63.3, ens porta a la Fuente de la Pudía i al Collado Blanco, per a tornar després per pistes al poble, passant per l’aljub del Navajo Blanco.

Duració:

La ruta dura unes dues hores. Es pot complementar amb l’altra circular, amb un traçat complet de bucle, amb la qual cosa resulta en una ruta completa per a una jornada.

Dificultat:

Escassa, desnivells no acusats, només algun tram de la senda està un poc més complicat.

Descripció de la ruta:

Eixirem de Fuente la Reina per l’última part en direcció a Los Calpes, al costat de les últimes cases. Trobarem les marques grogues i blanques del PR, que hem de seguir. El sender, de bon traçat, s’endinsa en una bonica zona de pins, carrasques i coscolles. Prompte arribem al Rincón del Aljezar, punt on, com indica el seu nom, es produïa algeps.

En un encreuament hem d’agafar el camí cap a la dreta (ben senyalitzat) i abandonar el camí que antany es dirigia cap a Montanejos. Poc després, la senda comença a baixar per a arribar al Barranco de la Pudía. A escassos metres hi ha la Fuente de la Pudía, agradable racó en l’ombria, idoni per a un descans.

Seguint la nostra ruta, travessem el Barranco de la Pudía i comencem a pujar, fins a arribar al Collado Blanco, punt on mor una pista, que ara seguirem. Abandonem el traçat del PR (que se’n va cap a Montán per un carril), i seguim per la pista principal, que ens porta a un altre tossal, al costat d’un corral derruït. Estem al Corral de Bou, lloc important de referència.

Seguim la pista a la dreta (la de l’esquerra també porta a Montán), que va baixant fins a travessar novament el Barranco de la Pudía en la part més alta. De nou, pugem fins a arribar a un nou tossal, l’aljub del Navajo Blanco, punt senyalitzat i preparat. A més del toll, hi podem observar un magnífic aljub, amb una construcció molt característica de pedra.

Seguim la pista, que arriba en poc de temps a Fuente la Reina per la part més alta.